fredag 26 augusti 2011

26 aug Varning för "The killer inside me"

Såg en film sent igår: "The killer inside me". Baserad på en 50-tals novell, lite film noir, regisserad av Michael Winterbottom, välrenommerad regissör.
Det är ett projekt som har varit på G länge men har bordlagts flera gånger.
Jag förstår varför.
Manuset har flera luckor och logiskt haltar det rejält på sina håll.
En sak irriterar mig grundligt: varje kvinna som porträtteras (de är tre till antalet) framställs genomgående som om de gillar att bli slagna. Ordentligt.
Förvirrad och missnöjd av filmupplevelsen, gick jag idag ut på Wikipedia och läser summeringen av plotten. Ibland är det kul att läsa i efterhand.
Den är verkligen helt osannolik!
Ingen filmpremiär - direkt på DVD.
Jag förstår varför.
Slutligen: skicka Casey Affleck till en talpedagog. Make till mummel har jag väl då aldrig hört!

Inga kommentarer: