måndag 15 augusti 2011

15 aug Det är då det stora vemodet rullar in

Efter en lång helg mötte jag upp med en kompis för ett fika. Espresso House skulle öppna kl 12, vi stod utanför och trampade halv ett men det var fortfarande stängt.
Det hängde en skylt i fönstret om ledigt jobb.
Börjar förstå varför.

Den totala rullgardinen har sänkts över oss.
Drack mitt kaffe imorse och deppigheten kom smygande.
Ett stort: Är det här allt ekar i huvudet.
Det var vad vi diskuterade igår.
Är det här allt?
Kan inte låta bli att undra om jag har mig själv att skylla, på nåt underligt vis.

Trampade upp på vinden och rotade runt för att hitta kläder till stundande Bollywoodfest. Måste klä fem pers, så det blir lite svettigt.
Speciellt när jag alldeles nyss har upptäckt att jag rensat och kastat alla extravaganta bijouterier som jag inte längre använde.
Det finns en möjlighet att jag bara ha städat undan dem.
Frågan är bara - var?
Ibland, eller rättare sagt ofta, blir jag så trött på mig själv.

Inga kommentarer: