tisdag 23 augusti 2011

23 aug En sväng till Ikea

Jag kunde inte låta bli. Jag åkte till Ikea.
Där finns en hel del nytt. Jättefina och mysiga sängkläder.
Själv har jag tittat på ett skrivbord.
Håll i er - funderar på vitt. Jag är tämligen less att se varenda litet dammkorn på mitt svarta bord.
Och det klarröda som jag hade spetsat in mig på var just det - alldeles för... rött.

Det var lugnt med folk på Templet. Och man har sänkt priset på korvarna ytterligare. Nu kostar de 4 kr/st.

Jag har också räknat ut varför jag gillar Ikea så mycket.
Det är rent. Prydligt Kompakt. Mysig belysning och bara smakfullt i sin enkelhet.
Jag älskar ramar.
Jag älskar förvaring.
Jag älskar rena sängkläder.
Lika med Ikea.

Jag handlade en ny hallmatta, en fårskinnspläd till Luvis, nya kaffemuggar, servetter och lågenergilampor.

Inte så mycket, eller hur?

Inga kommentarer: