onsdag 4 maj 2011

4 maj Mina stressmoment - att boka resor

Seriöst.
Att boka resor är bara ett stressmoment för mig.
Rädd för att det ska bli fel.
Rädd att man ristar i en sten, för evigt och att jag ska ångra mig. Inte själva resan men vilken av alla variablar man skall välja.
Jag hatar att välja.
Bokningssajter är inte en lek.
Det tillkommer alltid nåt. Extra hit och extra dit.
Jag vet varför jag hatar att välja.
Det handlar till syvende og sidst (har kollat stavningen) om pengar - eller hur?
Nåja det blir säkert bra.
Men det har varit gånger det inte har blivit det.

Vidare: Idag var jag tvungen att ringa (känns 80-tal) till Ving för att förstå mig på deras embarmeliga hemsida.
Jag sa: Jag vet att det inte är ditt personliga fel men er hemsida suger!
Jag har försökt tre gånger men det slutar alltid att jag går någon annanstans.
Ska det vara så?
Eller: är det nån som bryr sig?

Nyss ringde en kompis och undrade vad jag hade för mig. Slogs av insikten att jag försökte avstyra ett roligt besök bara för att kalsongerna är på. De mentala kalsongerna.
Så jag gjorde en kovändning och sa: Välkommen!
Hon kommer snart.

Inga kommentarer: