lördag 21 maj 2011

21 maj Lördagsblandat

Hon är rolig min katt.
Ställer sig ibland vid garderoben, efter frukost, och piper.
Står inte stolen rätt, tänker jag. Stolen som är hennes uppskjutningsplats.
Jag rättar till.
Nä, hon vill att man skall lyfta upp henne på garderoben!
Hon börjar bli lat.
Eller så vill hon bara köra med mig.

Började titta på "Brottet" igår. Den grötiga danskan vaggade snabbt in mig i sömnens värld.
Jag var trött igår.
Det var nog därför jag var gnällig. Trött på ljudvolymen från staden och människorna.

Idag traskar jag iväg till Scandinavianphoto och hyr ett objektiv jag inte äger men vill ha. Ett dyrt sådant.
I eftermiddag ska jag på Stockholm Roller Derby och var jag inte trött innan så kommer jag vara alldeles utpumpad efteråt.
Det vet jag.

Nu är Kungen i blåsväder igen.
Ta bort!
Men det vet ni ju redan.
Och det sagt oavsett om han är/har varit på dodgy fester eller inte.
Republik.nu!

Snart börjar sommarsäsongen. Tjoho!
Det är också förknippat med umgänge som annars ligger nere under vintern.
Undra om man kan lura fram Camilla efter total frånvaro?
Undersöker.

Inga kommentarer: