fredag 27 maj 2011

27 maj Slussen, Espressohouse, träffar och katter

Pratar i mobilen.
Det ringer i telefonen och på dörren nästan simultant.
Där sitter jag i obäddad säng, i Ullareds-tshirt och inget på benen.

Det är regn i luften.
Ska jag börja med mitt Slussen-projekt idag, rensa i datorn eller undersöka kameran?
Hinner man med allt, kanske.
Ska träna och jobba ikväll och här sitter jag och skriver strunt.

Drog en premiärkaffe på nyöppnade Espressohouse i mitt kvarter. Jättefin inredning - stort & mysigt. Inte alltid en ekvation som brukar gå ihop.
Vi satte oss i parken, jag och den här kompisen jag inte har träffat sedan 2004.
Vi hann inte så mycket och sen på natten hade jag svårt att sova. Tankarna for runt.
Drömde om en rosa-vit-randig katt.
Var det mina fleece-sockar jag tänkte på?

Somnade till programmet "Allt om katter". Finns en frambringad sort som heter Toyger.
Vad de hittar på!
Men den var fin.
Alla katter är fina utom nakenkatter och perser. Annars är de välkomna.
Fast Rödluvan håller inte med mig.

Inga kommentarer: