onsdag 6 april 2011

6 april Jag packar alltså ska jag iväg

Väskan är packad för Varbergs-resan. Hur kommer det sig att Rödluvan har mer prylar i den än jag?
Det är som ett litet barn: blöjor, nappflaska och välling.

Sent igår fick jag en känsla: måste kolla igenom fotoutrustningen.
Falskt alarm. Allt är intakt.

Med lite tur flyttar ett gäng kompisar, helt oberoende av varandra, tillbaka till stan. Men M & M verkar förbli i exil i Malmö. Vad är tjusningen?

Agneta Sjödin pratar i Rutan om sin nya bok: "Flickan från Paradiset". Paradiset heter det oasområde därifrån hon kommer. Flickan blir bortgift mot sin vilja, till oasen/området/byn whatever Skymningen.
Men hallå!
Där förlorade hon mig som presumtiv läsare.
Jag klarar inte av övertydliga symboler. Böcker baserat på så kallade "tidlösa tankar och levnadsregler om det vardagsnära" kan lätt bli lite... vad ska vi säga... töntigt...?

Se filmen "The way back". Man får lite perspektiv på skavsår och uttrycket "långt hemifrån".

Inga kommentarer: