torsdag 14 april 2011

14 april Hipp, hipp eller nåt

Idag har Rödluvan bott hos mig exakt fyra år.
För fyra år sedan åkte jag till obygden (Nynäshamn) och hämtade hem fyndet från Blocket.
Jag minns att hon tappade förskräckligt mycket päls. Hon var inte sjuk men det är på vårkanten katterna byter päls.
Ni som har varit hemma hos mig får alltid användning av klädrollern men jag kan tillägga att hon släpper betydligt mindre hår hos mig än hon gjorde precis då hon kom.
Matens kvalitet?
Kärlek?
Jag vet inte.

Det mystiska beteende fortsätter. Hon äter precis som vanligt men hon sitter inte och vrålar vid kylskåpet, som alla andra mornar.
Hon gick direkt upp på garderoben.
Vad har jag gjort?
Bestraffning?

Jag har städat.
bara en sån sak.
Och hämtat ned mina fyra på converse-kopior från vinden.
Vårtecken.
Ska ta fram mina vårkuddar vad det lider. Efter helgen. Nån måtta på askunge-jobb måste det ändå vara.

Nu ska jag dricka upp kaffet och göra ärenden.
På med solbrillorna eller bränn upp silikonlinserna.

Inga kommentarer: