måndag 11 april 2011

11 april Överinformation

Jag åkte till Varberg med kofta, sjal och anorak.
Jag frös.
Idag var det en annan femma.
Kände mig dammig och fel.
Det brukar bli så när jag har för mycket kläder på mig.
Slängde in mina väskor och hastade till Scandinavianphoto. Beställd fotopryl inkom i torsdags men då hade jag åkt.
Vidare till kvällsjobb.

Imorgon stundar fotografering i foajén på SVT. Meiz har skickat ut ett körschema som i vanlig ordning bara gör mig mer förvirrad.
Måste informera henne om det vid rätt tillfälle.
Samtidigt vill jag ju veta lite mer exakt.
Svårt med avvägning.
Kan man bli överinformerad?

Jag antar att det är som information lärare ger föräldrar via elever.
För lite, för mycket - aldrig blir det bra. Tittar föräldrarna i barnens väskor? Eller drunknar informationen med annat?
Då har ni inte sett informationen bildbyråns vd skickar ut... tätskrivet och utan stycken - på engelska...

Information kan vara svårt. Missar alltid nåt på SJ:s hemsida.
Gissa att det är många resenärer som inte förstår att utskrivet kvitto inte gäller som resedokument, som det gör hos till exempel SAS.
Dock inte jag!

Vem är det fel på - kunderna eller SJ?

Jag ser fram emot morgonkvällen. Då ska jag packa upp min resväska och njuta av mina fynd!

Inga kommentarer: