lördag 23 april 2011

23 april Gilla läget

Släpade mig runt på stan.
Brutalt solsken och glada människor.
Urk!
Gick ned till Kungsan för att fånga körsbärsträdens vackra rosa blommor.
Försent.
Utblommade och bruna.
Övergiven och nedstämd gick jag till Akademibokhandeln och det var som att börja andas på nytt igen, att stiga in genom dörrarna.
Fick tag på "Gilla läget – hur allt gick åt helvete med positivt tänkande" av Barbara Ehrenreich och gonade ned mig i en fåtölj och läste förordet.
Mycket bra.
Jag måste köpa boken.
Fast på ad libris, snål som jag är.
Eddie Shoestring.
Kolla in henne här.
Avbokade kaffet med Johan. Jag är verkligen inte på humör, dessutom hostar jag ganska så illa.
Nu är det kalsongläge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Innan du köper - den finns att låna elektroniskt på biblioteket.

Cheers, Aina

Anonym sa...

OK tänkte köpa, läsa och sen ge bort. Tack för tipset!