söndag 6 januari 2013

6 jan En konstgäsp!

Jag gick första terminen på Kulturama.
Anastasia Ax gick sista.
Ganska snabbt fattade jag vad det här var för typ av människa. Hon stod i labbet nattetid och GRISADE ned och PLOCKADE INTE UNDAN EFTER SIG.
Nästa dag fick man (jag - för jag var den som var i tid) börja med att städa upp och ta bort hennes vätskor.
Jag skällde.
Jag bad.
Men Anastasia Ax ansåg att hon fick ta plats på bekostnad av andra.
Usch vad jag ogillar såna människor!
Så jag googlade på henne igår. Jag menar namnet är ju minst sagt litterärt, det glömmer man inte i en handvändning.
Jodå, hon är konstutbildad upp till tänderna. Tre eller fyra konstskolor och det som kom ut av det (ja, jag vet - jag raljerar) är hennes stora "performance verk" du kan se i youtube-klippet här nedan.

Hon fortsätter att grisa - men nu inför publik.
Jag säger bara: suck & gäsp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gud vilken slabbmaja.