torsdag 24 januari 2013

24 jan En lång repa på stan

Upptäckt:
Skumplastaffären vid Ritorno har klappat igen precis när jag behöver den!

Spådom:
Den delen av 80-talet som innebär baggy jeans med upprullad kant kommer stort.

Otrevligt möte på stan:
Tant skäller på mig för att jag går på hennes sida av trottoaren, pga isfläckar. Jag säger bara Fallin Down... Hon fick veta att hon öppnade munnen en gång för mycket.

Åsså har jag tagit reda på hur Crimson skickar ut sina försändelser.

Och nu...
En skön långpromenad och totally shopping är till ända. 
Kaffet kokar. 
Har köpt tre(!) par solglasögon på Beyond Retro (kunde inte bestämma mig), slog till på den skottskrutiga väskan, en fotobok på Stadsmissionen ("Sverige är fantastiskt" - med bara fula stadsmiljöer), mat på Lidl, Bombaymix på Taj Mahal och godis till min granne.
Jag bar hem tio kilo.
 

Inga kommentarer: