söndag 20 januari 2013

20 jan Bildvisning & Fotografiska

Runt -17 var det igår och jag har inga vinterkläder som passar sig för den här typen av Norrbottens-kyla.
Samtidigt.
Det kanske är en dag/år på sin höjd som temperaturen sjunker så djupt.
Ska man verkligen behöva en garderob för varje väderlek.
Kanske.

Familjedag i Älta, syster fyllde år. Med tanke på semlan i fredags, avstod jag från tårta totalt.
Maten var jättegod och jag hade gjort min Sallad med Omsorg.
Men mitt största fan var inte hemma.

Återigen belamrades bordet av provbågar från Favoptic. Nu är det dags för solbrillor och valet är tämligen svårt.
Eller så inte.

Idag bjuds jag på filmvisning från Thailands-byn Mae Phim (dit jag ska).
Ikväll är det specialvisning på Fotografiska. En av de fotografer jag beundrar, Sarah Moon, har gjort en film (särkert knepig) och den visas för oss medlemmar ikväll.

Vilken tur att det inte är -17 idag igen.
Man vill inte gå ut då.
Det är säkert vargar på isen.

Inga kommentarer: