söndag 22 april 2012

22 april Dagens TV-tips!

Dagens TV-tips!
Dennis Lehane skriver enormt bra deckare med socialrealistiska drag. Ni kanske har läst "Mystic river", som också blev en film med Tim Robbins, Sean Penn och Kevin Bacon i huvudrollen.
Jag föredrar hans andra berättelser. Kanske för att jag - och nu vill jag inte skryta - räknade ut plotten nästan omedelbart.
Boken blev något av en transportsträcka. Sorry! Men filmen - i händerna på bombastiska Martin Scorsese är en visuell och småskrämmande historia. Blågrå Alcatraz-feeling all over. Leo di Caprio gör ett bra jobb.
"Shutter island" TV4 kl 21.
Annars startar en brittisk miniserie i tre delar på SVT1 kl 22.50 "Black mirror". I en utav rollerna ser vid en upproriska Lady Sybil från "Downton Abbey".
Går kanske på play?
Mycket nöje i alla fall!

(sorry - får inte bort de fula tonplattorna- Blogspot har ändrat utseende och jag måste sätta mig in i alla klicka. Hata!)

Inga kommentarer: