lördag 14 april 2012

14 april Dagens TV

Dagens TV-tips!
Det här är kanske inte ett tips i ordets egentliga bemärkelse för jag är tveksam över kvaliteten, trots känd regissör. Eller kanske just på grund av. Tolka själv.
"Direktören för det hele" är en dansk film på SVT2 kl 21.40. Regissören? Ja, Lars von Trier, givetvis. Det ska visst vara en lättsam komedi i IT-branschen. Tveksamheten ligger i, när jag läser om den, att von Trier har dragit till med ett nytt dogmagrepp. Han har låtit en dator styra kamera- och ljudarbetet som kallas för autovision. En recensent skriver: "fulare film av en sån aktad regissör får man leta efter".
Själv väljer jag annat trams. "John Tucker must die", TV4 kl 21.30 är en highschool/collage-komedi med liknande elak humor som i "Mean girls", vilket jag uppskattade.
Och återigen - för den som gillar Clive Owen, visas braiga thrillern "Insideman" på TV6 kl 21.00.
Har ni svårt för att somna, bör ni inte missa den norska filmen "Insomnia" på TV4film 01.30.
Inspelad i fantastiska Nordnorge, närmare bestämt Nyksund, Vesterålen.
Jag har varit där. Flera gånger.

Inga kommentarer: