fredag 6 april 2012

6 april Vem skrattar?

På Facebook läser jag att det snöar. I chatrutan på Wordfeud står det samma sak.
Men innan jag pallrar mig upp denna tröga Långfredag, har snön smällt bort.
I luften yr flingorna.

Jag bäddar rent.
Inget är så gott som att få lägga sig i nybäddad säng med fluffig katt.
Det är värt trixet med alla kuddar.
Det var tvätt idag.
På mitt schema alltså.
Däremellan gjorde jag ett bildband av Egyptenbilderna. Mycket arbete med ramar och val av musik.
En liten hobby.
Jag är nöjd.
Det är inte klart ännu - det är det där sista som är kvar, som att brodera fast pärlor på en italiensk renässansklänning.
Det är pricken över i:et.
Grädden på moset.
Löken på laxen.
Ölet i glaset.

Imorgon är det kalsongläge och fortsatt pyssel.
Trist arbete väntar på kvällen.
Är det någon som skrattar för brödfödan?

Inga kommentarer: