lördag 14 april 2012

14 april Kattrapport

När Rödluvan blev inlagd för två veckor sedan, sa veterinären att om kräkningarna fortsätter skall du ge Pecid Duo, mot magkatarr, typ.
Men kräkningarna upphörde ju mellan då och häromdagen.
Så när cirkusen började igen, knatade jag iväg och köpte medicinen.
Vet ni hur svårt det är att ge medicin till en katt som inte vill?
Man känner sig som en sadist.
En förtvivlad sadist.
Fast det gick.
Idag fick hon tablett nr 2, vilket innebär 1/4 av en fullstor. Men i hennes lilla ihopbitna käft är den lilla biten gigantisk.
Så i mina gömmor hittade jag sprutor.
Jag ska försöka den varianten till kvällen.
Måtte det vara magkatarr som går att få bukt på...
Igår kväll kräktes hon igen, precis när jag trodde - eventuellt - att det skulle gå vägen.
Men det var timmar efter både tablett och mat.

Idag då? Hon ber om mat, jag skopar upp men det är ju inte mycket hon äter.
Vi avvaktar och ser.
Nåt annat finns inte att göra.
Ny veterinärtid är bokad på måndag.

Idag är det precis fem år sedan hon flyttade in - lite skrämd och förvirrad.

Inga kommentarer: