onsdag 28 maj 2014

28 maj Lite ditt & datt

Igår loggade jag in på Mina Vårdkontakter för första gången.
Jag städade på mitt skrivbord och hittade ett inloggningsnr som jag för länge sedan hadew skickat efter.
Jag loggade in, följde anvisningarna och mailade därefter till min husläkare att jag behövde mer Diclofenak för mitt knä.
Jag fick svar.
Samt svar på blodprovet jag tog i morse!
Sköldkörtelvärdet (TSH) ligger på 7,68 (jag gissade på 8,5).
Jag svarar tydligen bra på medicinen. När jag började med det här låg mitt värde på 25,6! Tjoho! Ergo: nu ska jag alltså äta 75 mikrogram Levaxin. En ökning om 25.


Jag har pga tillfällig enorm knävärk, sovit två timmar vilket var underbart. Det finns inget bättre än att krypa ihop, se Dr Phil och bara somna bort. Man sjunker ned i en mjuk grop som man inte kommer upp ur.
Det är som att dö, inbillar jag.
Extra starka Panodil dämpade värken och nu sitter jag lite groggy vid skrivbordet igen.

På väg från läkaren, till praktiken, plingade det till i telefonen. BAS undrade om jag ville jobba ett pass men jag var "buzy, buzy doin' lots of funny stuff" så det får bli imorgon, som planerat.
Tjoho!
Jag är så glad över hur jag letade ett ingång genom muren och hittade en väg in i slottet.

På tal om mur: Slötittade på Maria Wern igår. Bakgrundsfonden var Medeltidsveckan och i vimlet skymtade jag ett bekant ansikte: Adelhard!
Det såg så mysigt ut. Nu är det full aktivitet u Nordergravar: tält, klink-klonk och nysydda surcoter.

Imorgon när jag skriver om ledsna människor, är det klassåterträff med mina glada ex-klassisar från musiklinjen. Att inte åka är något jag kommer att ångra (speciellt när ana levererar nyhterna) men som livet ser ut nu, hade det faktiskt inte passat.

Nästa år, vid denna tid, går en utav mina "arbetskamrater" på min praktikplats i pension. Man kanske skulle peta in en tå...
Än så länge har jag visat vad jag kan.
Tycker jag själv...

Inga kommentarer: