fredag 2 maj 2014

Valborg & snö

Valborg.
Tredje delen av veckans prov stod inför dörren.
Samla HSA - (hälso-och sjukvårdsadministration) på nätet för att sedan infoga detta till en Power Point-presentation.
Låter enkelt.
Tiden var knappt tilltagen. Mest för att läraren har konstant genom hela kursen varit dubbelbokad.
En halvtimme försvann. Istället för tre timmar, fick vi 2,5 timme.
Alla blev drabbade.
Personligen tycker jag nog att själva provet i Power Point hamnade lite i skymundan för HSA-letningen, eftersom vi hade prov i HSA-ämnet dagen innan.
Nåväl. Vill Tyra Banks att man ska sminka sig på fem minuter, då får man disponera tiden efter det.
Det kanske är det provet egentligen gick ut på.
Jag blev helt matt efteråt.
Hela terminens skit föll över mig och jag la mig med katten på sängen och somnade bums.

Första maj anlände med snö.
Jag har inte kastat min duffel ännu och det var tur.
6 h på BAS. Det går bättre. Inte jättefort. Letar fortfarande i språkdräkten som handlar suicidala tankar eller avsaknaden av dessa, alkoholberoende och undersökningar runt detta.
En hel del unga människor.
Sov ytterligare två timmar när jag kom hem.
Sen satte jag igång att skriva utvärderingar (långa sådana) till två avslutade kurser.
Jag fortsätter vila i helgen.
Jobbar på söndag och sen börjar nästa äventyr: praktik på vårdcentral.
Glömde jag säga det - är så glad att slippa skolan och allt innehåll nu.
En dag till hade jag definitivt inte pallat med.
Det var på håret.
På tal om hår - har klippt mig och färgat håret. Enkelt och funktionellt.

Inga kommentarer: