lördag 17 maj 2014

Veckan som gick

Veckan har förflutit som vanligt.
Dagarna spenderas på praktiken på vårdcentralen. Jag skriver och kikar in vanliga människors vardag och besvär. Alla personnummer flyter ihop i en sörja. Några händelser sticker ut, annars minns jag inget och det är ju lika bra eftersom allt är sekretessbelagt och tämligen ointressant för gemene man.
På kvällen är jag urtrött.
Ni anar inte.

Var på läkarsekreterarkonferens i torsdags. Satt i mörk lokal hela dagen och lyssnade på intressanta föredrag.
Först ut var underbara Magdalena Ribbibg. Hon är rolig, varm och mycket intressant att lyssna på. Vad pratade hon om? Hur man uppför sig på jobbet.
Ett annat föredrag handlade om ljusets betydelse, hur man ljussätter en arbetsplats.
Kan inte återberätta men det var en intressant dag.

Sen åkte jag till Dieselverkstan för Litteraturquiz.
Vårt lag bestod av två par systrar:jag och min syrra samt Annika och Misse.
Shit vad svårt! Och ändå hade vi vår Zlatan med oss.
Det bjöds på vin och chips.
Det var kul.
Så många olästa böcker.
Men jag kunde bidra med lite.
Om än så lite.
Igår lekte jag Moder Teresa. Dr Phil är jag dagligen.
Helgen bjuder på sommarvärme och D-vitaminer i flöd.

Inga kommentarer: