tisdag 10 juni 2014

En lite recap...

Min praktikperiod är nu avslutad. Det var intensiva veckor där jag även klämde in jobb på BAS.
Det hela slutade med två fester på raken.
Och tur var väl det för uppsamlingsdagen på skolan lämnade allt annat att önska.
Det är seriöst nåt fel på min klass. En svart energi.
Jag måste tänka ut strategier så jag överlever ett år till.

Helgen började med utflykt till Tyresö slott och slottspark, vilket rekommenderas. Vi gick inte slottsvisningen, vi strövade i parken, tittade på blommor och åt en god och rustikt lantlig lunch på caféet.

På söndagen bevistade jag & Aina Millesgården. Mitt första besök någonsin. Sex timmars snack om ditt & datt.

Igår måndag for jag och Sandra norr om stan för att reka badplatser.
Första stoppet var Ängbyplan.
Sandra fick ingen "feeling" så vi drog vidare till Kanaans badet, borta vid Råcksta. Däremellan stannade vi till vid ett litet slott och fotograferade änder vid vattenbrynet.
Kanaanbadet: Sedvanlig picnic à la moi och ett bad. Mätaren visade på kyliga 17,5-18 grader.
På kvällen blev jag bjuden på mat hos en kompis. Vi satt ute i bersån och drack retsina.
Äntligen fick jag återträffs-rapporten.
Den var inte särskilt saftig men omfattande.

Inga kommentarer: