fredag 20 juni 2014

Midsommarveckan

I måndags började jag mitt sommarjobb vilket innebär där jag jobbar extra sedan en tid tillbaka - BAS.
Hela veckan har puttrat på. Den har varit lång av någon anledning. Inte tråkig bara lång.
Det fikas mindre, om man säger så.

Jag har varit i kontakt med kommunen ang vildcamparna i parken där jag bor.
Fick svar. De ska försöka åtgärda men det här är ett större humanitärt problem, jag fattar ju det.
Vi får se vad som händer.

Jag har också mailat min hyresvärd. Det är värsta Neapel-situationen på vår innnergård. Inga sopor är tömda sedan veckor tillbaka och sopberget har vuxit.
Det är tömt nu - tack och lov.
Dessutom har det kommit fram att det utlovade grovsoprummet inte kommer att byggas.
Är skitless och besviken av många andra anledningar på Wåhlins (hyresvärden).
Vad var det jag sa - vill jag skrika från balkongen.

I helgen jobbar jag ensam på BAS. En massa alkoholöverkonsumerade individer att skriva om. Ska försöska att inte redan nu stressa upp mig för den eventuella mängden.

Idag umgås jag med the M-boys plus entourage. Lite lyxig lunch. Sen frysa ute för att äta middag inne.
Kallaste midsommar sedan 1800-talet. Det var då potatisen frös och vi flytttade till USA.
Typ.

Igår var Sveavägen avstängd i flera timmar. Jag var på väg till Konsum, fick vända om.

Inga kommentarer: