måndag 23 december 2013

23 dec Julafton var igår

Igår var det julafton. (Så nu har jag i princip siktet ställt på att bada.
Vi går mot ljusare tider som det heter.)
Julbordet dukades upp på ett snabbt och genomtänkt sätt.
Laxen blev len & god.
Jansson F var krämig.
Revbensspjällen ljuvliga.
Och patén drunknade som vanligt.
Vi skippade köttbullarna (wild 'n' crazy) och efterrätten.
Vi var för mätta!
Paltkoma framför TV:n och en intressant dokumentär om pingviner.
Vi spelade Svea Rike på eftermiddagen.
Jag vann men vi var nästintill utblottade av alla krig.
Tips! Ställ inte ut handelsmän i Ryssland. De ryker vid krig. Och det krigas mycket mot Ryssland.
Nästa omgång sker på Trettondagen. Har jag bestämt. Aschtung!

Nu ska jag tampas med annat - SJ. Jag kan inte inte riktigt pusta ut förrän jag möts av västkustregnet. Det ska visst regna på Julafton. Känns så där.

Inga kommentarer: