fredag 20 december 2013

20 dec Det här med att pyssla...

Pluras lax blev fullkomligen asäcklig så jag satte ny, mer traditionell sats.
Fast det var inte Pluras fel, snarare mitt. Jag hade underdimensionerat mängden lax. Hans recept var till en betydligt större mängd.
Så när gravningen var klar igår kväll, visade det sig att min lax var stenhård i kanterna och så salt att till och med vikingarna hade svimmat.
Jag slängde på mig duffeln och rusade fram i mörkret bort till affären och köpte ny lax.
Jävla Ernst!

Sedan la jag mig utmattad och febrig under filten och tittade för femtielfte gången på "Jagad".
Något annat klarade min hjärna inte av.
Somnade.

Idag ska jag klippa och färga håret.
Vet inte till vilken nyans.
Eftersom min frisör fortfarande är "borta", får jag förlita mig till hennes rekommendation.

Igår fick jag i posten en julklapp från min f d arbetsplats, ni vet den som sparkade mig (det visade sig dock vara ett lyckat drag).
Återigen var det en produkt med företagets logga på. För mig är det inte en julklapp utan ren och skär reklam.
Och jag kastar reklam. Alltid.
Ned i soppåsen och ut ur mitt hus.

Inga kommentarer: