onsdag 18 december 2013

18 dec December som kom med en jävla fart

Det gick ett rykte att jag har glömt bort min blogg.
Och det kan nog vara så sant, så sant.
Men jag har dels varit ute på praktik vilket både sög energi ur mig och gav mig energi, märkligt nog. Det var kul och bra på alla sätt. Men jag var helt fullkomligen slut efteråt.
Jag prioriterade inte att sitta vid datorn sen på kvällen. Jag sov...

I övrigt har katten varit sjuk. Det blev en vända till av magkatarr men var dock osäker om det var det åkomman i slutänden. Jag gav henne Pepcid Duo, och vi var till veterinären en sväng också.
Här kommer en liten historia därifrån:

Torsdag 12 dec 
Berättelse från sjukan och läget: Ja, jag gjorde rätt att ge henne Pepcid. Blodprov togs och i övrigt ska det avvaktas över helgen. Jag ska fortsätta att ge henne Pepcid samt en aptitstimulerande sak, nåt på M. Åsså skonsam kost. Rödluvan var lugnet själv och mycket tålmodig när tre eller fyra blodrör togs.

Veterinären sa: "Jag känner igen Rödluvan från förra gången (1½ år sedan!) Det är väldigt
ovanligt med röda honkatter men så är hon så fin också!".

Sjuksyrran frågade: "Tål du att se blod och nålar?"
Jag: "Jag är rätt van med skräckfilmer!"
Syrran: "Du skulle bli förvånad över hur många som svimmar; stora, killar med tatueringar och piercing. En slog huvudet i databordet bakom dig och fick åka till akuten".

Väl hemma: Rödluvan slänger sig över TORRISARNA och börjar gnaga. Jaha. Så the drama-queen har fått sin kvart i rampljuset?
Hon fick i övrigt lite kokt torsk och vi tvättade bort torkad blod från pälsen runt sticksåret.


NÅGRA AXPLOCK FRÅN LIVET I ÖVRIGT
  • Har genomlidit två grupparbeten. Och gjort Power Points till dem båda. Börjar bli en riktig expert i området.
  • Annars har veckorna bjudit på fotojobb för Må Bra.
  • Får hoppa över Hermods företagsekonomi vilket innebär att jag kan göra klar programhanteringskursen och psykologi. Jag är smågalen.
  • Fick en vänförfrågan här på Facebook som jag tackade ja till men ångrade så nu har jag tagit bort personen från listan. Jag bara insåg att vi har varit vänner men att det är ett ojämnt vänskapsförhållande där jag vill träffas mer regelbundet än vad hen vill. Och jag tänker inte bjussa på inblick i mitt halvgråa liv så gone, baby gone!
  • Besök på Gekås, Ullared stundar så småningom. Laddar redan.
  • Julstjärnan är på plats och sprider sitt varma, röda sken. 
  • Lägenheten är ganska städa.
  • Ska umgås med folk på torsdag.
  • Klippa mig på fredag.
  • Ernst-pyssla på lördag.
  • Åsså lilljulafton på söndag.

2 kommentarer:

M&M sa...

Busy busy! God jul vår vän.

Inger/Iona sa...

Detsamma!