söndag 1 december 2013

1 dec Lite smått & gott

Gick en lov på stan igår.
Det var faktiskt ganska länge sedan. Eller ja, härom dagen - men om vi bortser från det.
Det börjar bli intensivt bland köerna och kassorna, nu när julen står vid dörren.
Gick in på Kapp-Ahl. Trots att ett besök till Gekås planeras, ville jag se om det fanns något som jag ville ha.
Svepte med blicken över klädställningarna.
Nä, bara fula saker.
Gick in på Indiska. Mina höstkuddar är slitna. Två av överdragen köpte jag i Indien 1989, så ni kan ju tänka er...
Men inte ens det läskade mig nämnvärt.
Efter en och en halv timme på stan, gick jag hem.
Det här är utpumpande.
Jag är förmodligen trött efter hösten intensiva period.

Har köpt en ny telefon. Min gamla Iphone (3s) har varit seg hur länge som helst. När jag började inse att det var dags (våras?), hade precis 5:an kommit (ellernåtsånt). Jag hade då spetsat in mig på att 4s skulle duga för mig.
Sen gick det en stund.
Nu har det hunnit komma två nya modeller - 5S och 5C - så jag valde den senare (hittade bilden på nätet). Inte lika snygg som 5S men lite billigare. Nu letar jag ett glittrigt cover - sen är jag nöjd.
Såg "Avatar" igår men somnade nånstans mitt i. Utan reklam är filmen lång, vad är den inte då MED reklam?
men det är en sak som jag inte riktigt fattar. Funderade inte ursprungsbefolkningen na'vi hur det kunde komma sig att "skypeople" kunde omvandla sig till na'vi?
Bara en liten tanke som, vad jag minns, inte redovisas för i filmen.

Idag är det första advent.
Och ikväll ska jag förmodligen följa med en kompis och hämta en katt i Västerås.
Kattungen ser ut så här.

Vidare: igår såg jag fyra avsnitt av "The newsroom". Jag vet, den har varit igång i flera år men jag har inte haft tid&ro&lust att se den men igår fastnade jag rejält. En mycket bra HBO-serie.
Annars fick jag ett tips via Facebook - "The Fall". Den ska jag kolla upp.
Men nu frukost och påtår!

Inga kommentarer: