fredag 8 juli 2011

8 juli Koder & partyhattar

Idag har jag lärt mig tre nya saker:
vad IBAN-nr är och vad BIC-kod betyder. Dessutom har jag förstått att Lidingöbanan inte stannar på varje station, utan man måste plinga.
Där fick jag för min kommentar om bussresenärerna häromdagen, som ropade vid dörren åt busschauffören.

Var det den hetaste dagen i dag?
Kändes så.
Glad över min stråhatt från Ullared.
Bestämde mig för att det finns endast ett användningsområde för foppa-tofflor: stenig strand.
Jag skulle ha haft ett par idag.

Fotouppdraget för Må Bra innebär inköp att kräftlykta och orangaktigt tyg som skall draperas. Ber om svalt väder imorgon när detta skall inköpas.
Jag åker mot Sickla.

Googlar på Partystore, som låg på Sveaägen. Det står på hemsidan: "Butiken stängd. Vi saknar för närvarande lokal."
Låter lite som de har blivit utslängda, lite eländigt.
Hela det kvarteret är tömt. Jag undrar vad som skall byggas...

Har flera samtal och mail som måste returneras. Det börjar bli en mindre hög...

Inga kommentarer: