tisdag 12 juli 2011

12 juli En fadäs når sin kulmen

Vilken märklig dag och jag är helt utpumpad.

Det började med att jag plåtade om produktfotograferingen.
Kom ihåg: mer luft runt om.
Men nånting kändes inte rätt...
Jag laddade över bilderna till datorn - det ser inte klokt ut. Eller är jag bara kritisk?
Någon timme senare var analysen klar: plåta om en tredje gång!
Men vid det här laget var jag så less, så trött, så arg - jag lämnade lägenheten och slöt upp med Viveca på en långpromenad från Alvik till Stora Mossen.
Kriminellt fina tomter utmed stranden. Och vi promenerade och promenerade...
En viss del av stressen avlägsnades.
När jag väl kom hem, riggade jag om fotograferingen inför morgondagen. Frenetiskt drog jag över golvet och fick undan de värsta dammtussarna samt diskade.

Sen skulle jag printa ut biljetten till Blekinge...

Ni som läser denna blogg frekvent, kommer kanske ihåg att jag hade några bokningsproblem med denna resa. Istället för att boka Bromma-Ronneby t or blev det alltså tvärtom!
Blekingeflyg var dock snälla, en Lasse tog hand om hela saken och vände på bokningen. Vad jag inte visste då var att det blev fel - igen.
I mailet skrev han att han hade bokat om till den 14/7-18/7. Originaldatumet var den 12/7-18/7 men eftersom det hade blivit fel först antog jag att det var fullt på nedresan, så att jag fick nöja mig med den 14/7.
Själva bokningen la jag i en särskild map i datorn, där alla resehandlingar hamnar.
Så idag när jag skulle printa ut den - fick jag inte det att stämma.
Jag läste och läste på bokningsbekräftelsen (den var lite komplicerad, den ombokade flygningen stod med - bara för att tjorva till det). Då inser jag att det var idag jag skulle ha åkt!
PANIK. SKRIK.
Ett adrenalinpåslag man gärna vill vara utan.

Blekingeflyg ordnade upp det, jag flyger 09.45 på torsdag MED katt. Har extrakollat!

Det är för många resor, för många datum, för mycket nu, imorgon och jul - samtidigt. Det är mina datum, andras ledighet, semesterdagar, kattvakteri för två resor att ordna, nycklar som skall skickas hit och dit, bilder som skall produceras, printas och ordnas. Texter som skall skrivas, förfrågningar som skall bevakas och nånstans mitt i står jag och hela tiden kräver att jag skall tåla hur mycket som helst.

Jag vet, jag kan sluta att bada. Men då dör jag.
Vad jag aldrig mer kommer att göra är att boka en enda jävla resa till under stress & press.
Oavsett!
Och aldrig när nån annan är i lägenheten eller i telefon. Tyst och ljudfritt ska det vara. Mycket kaffe och tid ska jag ha.
Det gäller väl alla, eller hur?

Inga kommentarer: