lördag 4 december 2010

4 dec Har rastat mig själv på stan

Tog ett kliv inpå Granit och vände i dörren - för mycket folk. Sneddade över ett halvtomt (?) Hötorg och knatade in på Indiska. Det var dumt för där glittrade det osedvanligt mycket.
Kände mig som flickan med svavelstickorna när jag tryckte näsan mot fönstret.
Det blev inget.
Däremot tråkiga Apoteket fick lite av slantarna och Claes Olsson, som har nyöppnat på Drottninggatan. Mitt första besök. Jättestort och lättnavigerat. De har tagit över hela Debenhams gamla lokaler.
Det måste gå bra för Classe.
De fick också lite slantar.
Gick vidare ned på Gamla Brogatan. Berrys är ett måste. Där glittrar det också.
Sen fick jag mitt livs chock på Mique.
Ni vet det där äcklig slaskiga godishalsbandet?(inte min bild) Nu finns det stringtrosor/kalsonger på liknande vis! Funderar: vad ska man göra först - äta eller ha dem på sig? Isch!

Annars dricker jag kaffe - som vanligt - och lyssnar på Total 80s på Spotify med den eviga frågan klingande i bakhuvudet - vad ska man äta i dag då?

Inga kommentarer: