fredag 31 december 2010

31 dec Vad gör ni på nyår?

Jag undrar vad alla kompisar gör en kväll som denna.
Gäser framför TV:n?
Äter hummer med andra par?
Bjuden på fest?
Skålar i Pommac och kliar hunden bakom örat?

Vad gör folk på nyår egentligen?


Hoppas de har kul.
Brukar folk ha roligt?
Eller som brorsan sa: "Jag vill inte att almanackan skall diktera när jag ska ha kul!".
Det var ett underhållande citat från honom.

Läste i tidningen att beställning av pizza ökar lavinartat på nyårsdagen.
Det kanske också blir en tradition. Som hummer & oxfilé.
Sen blir det så skrivet i sten att du inte kan genomleva Dagen Efter utan en Capricciosa på tallriken.

Det blir varken skumpa, hummer eller oxfilé för mig.
Och jag skulle bli ytterst förvånad om jag äter pizza imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har tittat på grannarnas fyrverkerier och hänger nu lite slött framför datorn, kollar söta rävar och dricker jordgubbsöl.

http://www.youtube.com/watch?v=K8n_BGzj2nc&feature=related

Anonym sa...

Det låter som ett bra alternativ. Söta rävar kan man verkligen inte få nog av.