fredag 17 december 2010

17 dec En hare i stan

Promenerade till Tidningsbiblioteket för att kopiera en matnyttig artikel ur eminenta tidningen Cap & Design. Skulle gärna köpa den men jag betalar inte 129 kr.
Sorry!
Artikeln handlar om frilansarbete och hur man maximera det. Kostade mig 9 kr i kopieringskostnad.
Utanför huset såg jag en förvirrad hare som sprang in och ut mellan granarna som stod uppradade till försäljning.
Jag bar runt på min gaspatron och gick ned på hörnan för att köpa en ny.
Slut.
Till skillnad från tidigare år, är gubbarna där nu mycket serviceinriktade. De ringer direkt till nån av deras andra butiker för att leverera vatten till moi.
Har jag tur finns patronen på plats imorgon.
Tills dess dricker jag au naturell.
Fredagsträffen är också inställd så jag viker tvätt framför Robinson och känner mig så där lagom misslyckad, vilket är en förbättring från igår.
Då var jag sämst!