lördag 18 december 2010

18 dec Knapar in på julpoängen

Idag är jag extra road av att Ernst rör upp sådana känslor hos folk. En del tror att jag skulle tycka att han är överpretentiös. Och det är han väl på sitt sätt. Men jag har inga problem med det, särskilt någon så mysig & varm som honom.
Då sväljer man allt.

Gjorde mina matinköp på Prisextra idag men de hade ingen dill.
Svor högt i affären.
Gick in på ÖB (med reklamen klingande i bakhuvudet). Billiga pärmar var mitt mål.
De var inte billiga.
Nån som har tips?

Fikade med Johan på ett hippt ställe vid S:T Eriks, Mellqvists. Synd att man sällan och aldrig äter mackor för de såg fantastiska ut.
Lattemorsorna trängdes inne i lokalen. En kvinna stod upp vid disken och åt sin frukost. Ville nästan erbjuda henne min eftertraktade pall. Men jag gjorde inte det.
Jag ska ju inleda året att bli en självupptagen bitch och då kan man ju smyga igång redan nu.

Nu gravas laxen (minus dill, fixar det imorgon) och jag ska senare trilla 1 kg gammelmormors köttbullar.
Men Tjälknölen får vänta. Köttbiten var redan uppäten, såg jag när jag inventerade frysen.
Vilken planering.

Inga kommentarer: