söndag 25 augusti 2013

24 aug Hornsbergs strand

Jodå. Jag badade igår.
Min systerson tycker jag är... smått tjatig.

Idag: Min trettonde badplats blev Hornsbergs strand, på Kungsholmen. Fick det rekommenderat av en bekant. Det är ett nybyggt område nära Stadshagen med marinan och pampas mitt emot. Längs med stranden har man byggt en strandpromenad med ett antal pirer.
Det ser lyxigt ut värre. Lite som ett lägenhetsområde utomlands.
Jag hoppade i, termometern visade knappt 20 grader.
Det som drar ned betyget avsevärt är de illakonstruerade stegarna. Trappstegen är extremt smala och sitter så tätt på stenväggen bakom att foten inte ryms!
Får höra att hela den lyxiga strandpromenaden aldrig var tänkt för bad och att stegarna enbart är där utifall livräddning skulle krävas.
Tänker: är det inte just då de borde fungera!
Åk ut till Hellasgården och studera hur konstruktion ska se ut.

Inga kommentarer: