söndag 18 augusti 2013

18 augusti Sammanfattar mina bad

Jag säger förmodligen samma sak varje år: Oj, vad den här sommaren gick fort! Jag är inte beredd.
Är man det någonsin?
En annan fundering som är mer sann:
Det tråkigaste med den här sommaren är att jag har träffat för få vänner. De är väl bortresta. Vissa permanent!;-)

En annan sak jag inte kan få nog av är brittiska deckare modell vardagsskitigt. "Trial & retribution" är en av mina favoriter. Bara musiken är extremt olycksbådande. Är nu lycklig ägare till alla avsnitt. Många har jag sett, en del har jag glömt, en del är missat. Tjoho liksom i kubik.

På tal om bad: Jag har räknat ut att jag har badat i 9 olika sjöar denna sommar, så jag borde väl vara ganska nöjd. 
Kallast: Vittjärvsträsket - 16 grader mitt i natten (men helhäftigt - dimma över sjön).
Varmast: Den Hemliga Sjön - 23 grader. Skog och klippor. Lovley! 
Stökigast: Flatenbadet och Brunnsviken lördagen den 28 juli.
Flest antal dopp: 5 dopp i Kottlasjön, Lidingö.
Nya sjöar för decenniet: Källtorpssjön, Hellasgården och Husbygropen, Ekerö. 
Planerar denna vecka: Årsta Havsbad.
Vill gärna: Stenhamras stenbrott, Ingarö havsbad, Nynäshamns havsbad, Erstavik.

    

Inga kommentarer: