tisdag 13 augusti 2013

13 aug Sammantaget...

Ok det är på KomVux-nivå men jag fick B på första delen av kursen Ledarskap & Organisation. Läraren var nöjd med det jag skrev om H&M och jag lärde mig nåt på kuppen.
Alltid nåt.

Utflykt igår till Husbygropen - eller i folkmun "Den blå lagunen". En vattenfylld, vacker grusgrop på Ekerö nånstans. (inte min bild)
Vattnet är rent och grönt (som en lagun, inte av alger). Väl värt ett besök!
Så hände nåt skumt. Vi åt vår medhavd laxlunch när en ursnygg man kom gående i badbrallor. Han frågade om vi hade nåt att flyta på en badring eller nåt (!?). Han hade simmat över Mälaren (är det väl?) och var osäker om han skulle orka tillbaka.
Jag såg barnsliga flytkuddar och var tvungen vända bort blicken för att inte skratta.
Vi hade inget att ge.
Men jag flyter bra!

Annars ligger i hösten i luften. Kanske inte så mycket vädermässigt men alla talar om det: arbetsångest som sätter klorna i alla. Nu stänger folk sina altaner och är upptagna av arbete.
Man pratar skolstart, uppstart och i butikerna reas sommarens kläder ut. De man knappt hann använda.
Det jag ogillar med sommaren är att det är så fruktansvärt intensivt.
Jag får ibland lite ont i magen av detta.

På torsdag väntas en ny utflykt.
Vi funderar på Hellasgården.
Det lär vara rätt tomt nu.
Folk är nån annanstans.

Ser framemot att få sova i natt. Sängen är renbäddad och jag har dammsugit madrassen.
Inte en dag för tidigt.

Del två av kursen har startat.
Ingen rast.

Förresten - för 47 år sedan döptes jag.

Inga kommentarer: