lördag 2 juni 2012

2 juni Freezin'

Stockholm maraton.
Jag tycker synd om de arma krakarna.
Det regnar.
Det blåser.
Det är kallt.
Men det sägs att kyla är bra för spring.
Man måste springa för att överleva.
Jag springer ingenstans.
___

Jag väntar fortfarande på att grannen ska hjälpa mig att såga klädstången.
Men hon lyser med sin frånvaro.
___

Jag vill gärna cykla igen.
Men rullgardinen drogs ned - precis när man hade fixat balkong, uteplats och transportmedel.
Jag hann bada i alla fall.
Alltid nåt.
___

Fick avbryta pysslet igår.
Klarade inte av att borra färdigt.
Stötte på patrull och vrålade rakt ut.
Befriande.
Men katten blev rädd.
Förstås.
Ringde ett samtal: hon lät måttligt engagerad (förstår) hon sa: knipsa av skruven om du inte har en kortare.
Kan man göra så?
Förväntar mig att hyllan rasar ned över nåns huvud.
Jag gjorde kväller och lyssnade på sorgsamme Moby.
Det var på gränsen.

Inga kommentarer: