lördag 25 februari 2012

25 feb Chipsprinsessan!

Vaknar till frågan (från TV):
Om Vickan & Danne inte hade fått några barn - hade de kunnat adoptera då?
Nej, nu får det vara nog, säger jag högt.
Det är antirojalisten i mig som vrider mig en gång till.
Ska man leka kungadöme med fåniga riter (med gamla anor som Freddy Reinfeldt sa) då får man banne med göra det ända ut!
Jag tänker ta plats i min egen blogg och skriva självklara saker - att äta kakan och vilja ha hela bageriet... det skriver jag inte under på.
Att folk i gemene man blandar ihop begreppen, att de ser det vackra, mysiga paret som privatpersoner och inte som det offentliga, halvreligiösa ämbetet som det egentligen är.
Försvararna tycker att det är bra att föra in moderna tankegångar i kungligheterna.
Men jag har en nyhet - KUNGLIGHETER ÄR ALLT ANNAT ÄR MODERNT.
Och framför allt - odemokratiskt.
Det är där diskussionen borde ligga istället är det gulligull.
Och by the way - Ulrika Elenora hade varit ett bättre passande namn.
Jag tycker nämligen också att Estelle (ursäkta ni stackare som redan bär namnet) låter som ett nattklubbsnamn eller en glädjeflicka från franska kvarter vid förra sekelskiftet.
Kanske Estrella säljer mer chips nu.
Prinsesstårtorna är ju slut.
Är folk helt dumma i huvudet?!
Själv är jag tacksam att Herman L hade modet att glappa lite opolitiskt korrekt.
Mer sånt.

Inga kommentarer: