torsdag 2 februari 2012

2 feb Klarar mig inte utan kvast

Mammografi.
En ny erfarenhet.

Nya vinterskor.
Mina gamla gick sönder.
Köpte snarlika - bara en annan färg.
Från vackert grönt till vackert brunt.

Varma och luddiga.
Viktigt med dragkedja på sidan, inte därbak!

Tittade ut genom fönstret.
Två tjejer trippade förbi i kylan med converse.
Dessa ungdomar!

Skruvdragare på Clas O.
Nu är jag laddad.
Den med.

Scandinavianphoto ger mig prisuppgifter.
Jag kan inte bestämma mig.
Går därifrån.

Fikade med en granne tidigare i dag.
Samtidigt som hon stiger in genom dörren, ringer telefonen, kaffet stormkokar och sopen går sönder.
Flera bollar i luften.
Klarar mig inte utan kvast.

Somnade på sängen.
Väcktes av nån undersökare i telefonen.
Jag la på.
Sa inte ett ljud.
Jag bara la på.
På TV smörade en engelska mäklare, försökte kränga "beautiful houses" till par på jakt efter drömhuset.
Jag mornade mig.
På eftermiddagen.

Får jag dricka mitt kaffe nu?

Inga kommentarer: