torsdag 30 juni 2011

30 juni Svetten lackar

En svettig långpromenad i Hagaparken med Seamaire. En annan rutt än vad jag är van vid. Ibland är det bra att gå med någon annan.
Min stråhatt från GeKås var en livräddare.

Resten av dagen låg jag i vattnet i min hemliga sjö, vid Bulleribock&Famliy Two-klippan. Nytt namn.
Två familjer dominerade totalt. Det var vi. Ingen annan fick plats. Ingen annan kom.
Glömde termometern hemma men vi gissar på 23 grader.
Skapligt med andra ord.
Somnade i hammocken och kände från djupet av mitt hjärta: låt mig ligga kvar.
Hur mycket jag än gillar att bada, ser jag fram emot en pausdag imorgon. Jag behöver komma ikapp, diska, städa, arbeta administrativt etc.
Det stör mig att det är fest ikväll som jag inte kan gå på.
Jag hade gärna suttit på en altan i Älta och drick rosé eller annat och prata strunt, som bara vi kan.
Blir det en repris?

Inga kommentarer: