torsdag 23 juni 2011

23 juni Golde Gate!

Fotopärmar från SCA-tiden är avdammade. Väntar "kungligt" besök och vi ska gotta oss i nostalgi. Till lunch äter vi kallrökt lax och roman&ruccola-sallad med parmesanost. Min specialitet.
Efter maten hade jag tänkt mig kaffe i mammas minikaffekoppar i 50-tals färger.
Några vinddruvor slinker ned.
Ute får det gärna fortsätta att regna. Helt ok. Bara inte imorgon.

Igår hittade jag en ny baddräkt. Men innan jag köper den måste jag pröva en annan modell så jag är säker om jag verkligen vill köra samma modell i några år till. Vissa beslut är svårare än andra. På tal om beslut: Ju mer jag tänker på USA-resan desto mindre är förståelsen för att jag var tveksam.
Jag längtar!

Golden Gate-bron. Syrran säger: "Vad du än gör se till att grabbarna inte övertalar dig att cykla på bron".
Tips inför resan man inte trodde att man skulle få.

Broar fascinerar mig. Och låt mig säga: det gjorde de inte för tio år sedan. Fascinationen växte under utbildningen på Kulturama. Överhuvudtaget lärde jag mig att uppskatta att fotografera miljöer och inte bara folk.
Man kanske förändras ju äldre man blir. Vem hade trott att höjdpunkten på Londontrippen förra året skulle vara att höra Big Ben slå?
Sometimes I scare myself...

Inga kommentarer: