lördag 11 januari 2014

11 jan Ditt & datt

För första gången denna säsong, mig veterligt, ligger det snö på backen.
Från mitt fönster ser jag buskarna på innergården fladdra i vinden.
Kojdag.
Eller pluggdag.
Eller bådeock.

Skolan har börjat.
Vi har en ny lärare. Hon heter Astrid och är runt 70 år gammal.
Hon är fantastisk: Pedagogisk, varm och är en riktig storyteller.
Och nu pratar vi ändå om ämnet anatomi.

Stämningen i klassen är bättre.
En tjej säger att det är smekmånad och att det går över.
Jag tror detsamma fast med en mer naiv ingång.
Att sitta i klassrumsundervisning, i grupp, och inte isolerade i en datasal med hörlurar på huvudet påverkar. Tror jag.
Vi får väl se.
Under tiden knyter vi samman muskler, benbitar och det latin vi fram till nu behärskar.

Åsså blev jag förkyld. Igen.
Otroligt märkligt.
Min tio års kvot är därmed uppnådd.

Inga kommentarer: