fredag 4 oktober 2013

4 okt Valla under fötterna

Det är fredag.
Oktober.
Tjusigt väder idag. Friskt och lovande.
Lyssnar på Mötley Crue.
Inte mitt favvoband men det är nåt med "Kickstart my heart".
Lite så jag känner nu.


Så en liten sammanfattning av september.
Månaden började med att blev avstängd från mitt jobb baserat på "dodgy" grunder.
En månad senare blev jag officiellt uppsagd.
Kan sammanfatta det med att jag fick god hjälp av facket.
Just sayin'.

Strax innan började en ny era i mitt liv.
Jag kör två nu (!) utbildningar samtidigt, av olika dignitet.
Det började med en distansutbildning på Hermods, på komvuxnivå.
Jag fick sandkorn i läxböckerna under sommaren.
Sen kom jag in på en YH-utbildning som Vårdadministratör, på CentrumVux i Haninge.
Nu kör jag två så länge det funkar och jag vill.
Min whitheboardtavla är min bästa vän.
All tid är "spoken" for. Men jag budgeterar in annat också. Fotojobb t ex.
I helgen var jag för första gången till Filmstaden, Solna. Jag visste faktiskt inte att man kunde bo inne på området.
Riktigt mysigt.

Och skolan ja... jättekul!
Vi hade latinprov i torsdags och jag tror nog att det gick bra.
Så kändes det.
Och i november är den första praktikperioden. Har fått Barn-och ungdomsmottagningen tilldelad mig. Det ska bli spännande, kul och lite nervöst.

Men september bjöd inte bara på en skakig och gropig bilfärd.
Jag spräckte mitt gamla rekord när det gäller badet: sista doppet blev i Brunnsviken den 14 september.

Inga kommentarer: