tisdag 22 oktober 2013

22 okt En liten sammanfattning

Buzy, buzy as a little bee.
I torsdags fick vi den nya latinläxan. Jesus! Omfattande, om vi säger så. I söndags satt vi sex stycken från klassen på Espresso house och klurade ut den i ett tempo som hade imponerat på tyskarna.
I fredags hade jag hemstudiedag på liknande vis. Gjorde klart Hermods, det vill säga Modul 1 i Personaladministration. Kraschade framför TV:n.
Lördag var mys med familjen. Måste få i alla fall en helledig dag, så man kommer ikapp.
Igår fick vi personliga samtal och vår klass fick kollektivt skäll. Att skriva journaler innebär att det ska vara totalt korrekt och det var nog många som blev lite chockade över betyget. Jag fick i alla fall godkänt.
På eftermiddagen vevade jag förbi min fd nästintill anonyma arbetsgivare och hämtade saker som var kvar på arbetsplatsen sedan tidigare. Lämnade nyckeln och tänkte för mig själv: vad skönt. Bara så.

Inga kommentarer: