måndag 17 juni 2013

17 juni Nya tag... mon dieu!

Hoppsan!
Det går dåligt nu - med skrivandet. Riktigt illa skulle man kunna påstå.
Det går dåligt på andra fronter också.

Sedan förra veckan: jag var med i ett lopp. Hade goda förutsättningar för att vinna. Min häst var minst lika stark, förberedd och ivrig som de andras.
Så gick starskottet.
Vi sprang och sprang - jag & min cheval.

Vem som vann? Jo, det skulle granskas med hjälp av målfotot men då vi fick veta att loppet hade ställts in. Resultatet var ogiltigt och publiken gick hem.
Jag & min Cheval stod svettiga på banan och undrade hur det gick till.

Snopet, va?
__________

Min hemsida har legat nere. Två personer påtalade problemet och jag var riktigt säker på att det var uppdateringar i Wordpress som krånglade.
But guess what?
I samband med att jag bytte från bredband till comhem, lyckades jag missa (många instanser att meddela) att ändra hos mitt webbhotell.
Faktura för mitt domännamn - www.ingerbladh.se - gick till den gamla adressen, förföll och hemsidan lades ned.
Slarvigt, eller hur? Men webbhotellet och domännamnet är två olika fakturor och i röran av mailadressbyte, ramlade den mellan de berömda stolarna.
Det är nu åtgärdat och snart är det väl ordning på den punkten.
I bästa fall...
__________

Idag fyller jag på kylskåpet som har gapat tomt i flera dagar.
Det där med att handla är liksom inte kul längre.
__________

Något att muntra upp din dag. Missa inte den belgiska 5-minuters serien "Panik i byn". Den är helt suverän!

Inga kommentarer: