tisdag 11 juni 2013

11 juni Jag tror jag är förberedd

Ibland händer det roliga saker: solen tittar fram efter en kylig och regnig natt. Eller så en trevlig kommentar från en person från förr eller så en glad nyhet som kan leda till något mycket mer. (Åh, en fras från "Bra vibrationer").
Vi får se. Jag återkommer i frågan.

Jag var till Handen igår, där Haninges centrum för vuxenutbildning ligger. Vi skulle skriva ett kompletterande prov till sökt utbildning - Vårdadministratör.
På väg ut med pendeln tänkte jag: det måste vara en språk- och datatest.
Mycket riktigt.

Vi ombads att skriva ned vår erfarenhet av svensk sjukvård - ens egen eller någon annans.
Smatter, smatter från tangenterna.
Jag valde den enda riktigt stora erfarenhet jag har: min brustna blindtarm och del 2: ärrbråcks-operationen - som hänger ihop med del 1.

När det gäller berättelsen som sådan och språket - nja, inte nöjd men jag vet vad provet gick ut på: att förstå uppgiften, hantera datorn och kunna skriva.

Check, check.

Inga kommentarer: