onsdag 1 maj 2013

1 maj ...varje sliten kavaj

Jag hittar många jobbannonser att söka. Inte alla är tydliga - en rekryterare står emellan och ofta döljs det vilket företag som söker.
Igår hittade jag en vars avsändare var tydlig.
Jag tänkte att här skulle jag passa ganska bra.
Så jag skrev en ansökan, skaffade mig en passande referens att vifta med direkt och skrev in hintar i det personliga brevet.
Sen gick jag på möte och stängde av mobilen.
Efteråt såg jag att rekryteraren eller gatekeepern hade ringt!
Se där.
Men Valborg bjöd på halv arbetsdag så jag fick inte tag på mannen i fråga.
Fortsättning följer.

Jag lyckades också boka tid med en representant från Bonnier. Tajmingen vad tydligen perfekt. Hon har tidigare tackat nej till folk men så när jag ringde...

På torsdag debuterar jag i Nätverks-mingel i organiserad form. Business at heart, ett kvinnligt nätverk, träffas varannan vecka på ett hotell och minglar, inspirerar, fixar jobb, äter frukost och lyssnar på föredrag. Allt innan åtta på morgonen!
Det finns mängder av liknande nätverk i stan. Det är bara att plöja...
Nu får jag användning av mina nya visitkort som jag sakta en säkert prånglar ut.

Igår var det Valborg. Steg ut i friska luften vid elva tiden och det luktade bränd brasa.
Mysigt på nåt vis.
Om vi drar bort allt stök & fylla, är Valborg en rätt mysig högtid.
Jag minns smällare, cykelturer sent i Vittjärv och brasan vid Idrottsgården.
Sen luktade man rök när man kom hem.
I och för sig - jag luktade rök redan innan, så mycket som ma & pa bolmade i hemmet på 70-talet.

Idag är det första maj. Har jobbat en skvätt på morgonen. Ätit min frukost (skinka och ägg är en oslagbar kombi) och ska sen ta en varm dusch.
Träffar en vän på stan som jag inte har sett på flera månader.
Han har legat i en grotta och pyrt.
Undrar om han har solglasögonen på sig nu? Solen nagelfar våra skavanker.

Detta är min plan.

Inga kommentarer: