fredag 5 april 2013

5 april Axplock från det senaste dygnet

Karriärexpert i TV-rutan: låt minst tre personer läsa din ansökan. 
Rekryterare och verkligheten: skicka in den så fort som möjligt. 
Ekvation?

Har hittat jobb to kill for. Det enda jag kan ladda är ansökan, CV och en viss mått av tur. Men med tanke på hur jag har spelat spelet hittills... Har lust att citera Hugh Grant i "Love actually". Gissa vilken replik!
Who do you have to screw around here to get a cup of tea and a chocolate biscuit?

Så här säger di Leva i en intervju: "Jag fick höra talas om en sjö i skogen i Nacka. Fick se den - och blev kär i sjön. Åkte alltid hit efter turnéerna och bara njöt. Till sist tänkte jag att det är lika bra att jag bor här."
Det är min badplats han pratar om.


Går in hos grannen för att vattna blommor nu när han är borta. Vad jag inte ser är att Rödluvan smiter in i lägenheten - och blir instängd!. Jag gör mitt ärenden, stänger, låser och går hem - tvärs över korridoren. Hemma hos mig: hallå katten var tog du vägen? Och var är mina glasögon? Divan satt i hans vardagsrum. Och glasögonen låg i köket.

Idag: Fryser om fingrar och tår.
Ringt s k spontanansökningar.
Gjort på fastande mage.
Bryggan över vallgraven är uppfälld. 

Inga spontana moves är särskilt uppskattat.

Har precis köpt det tangentbord jag vill ha. 
Passerade sen Weibulls och köpte en blomma. 
Om ingen annan muttrar upp mig så måste jag göra det själv.  
Nu - lite kaffe! 

Inga kommentarer: