tisdag 12 februari 2013

Snart är det take off!

Shit, vilken intensiv dag.
Det började med att jag blev inringd på beredskap.
Ringsignalen var bytt till "Downton Abbey", vilket jag hade glömt. Förvirringen var total när filmmusiken ljöd rakt ut i mörkret och det stod "Dolt nummer" på displayen.
Slängde på mig mysbyxorna och gav mig iväg.

Mellanakten: jobbansökan, städa, vattna blommor, plocka i ordning, diska, duscha etc. Underhållande högt tempo. Kinda like it.

Sen rusade jag iväg till det inbokade mötet med XLNT. Kvinnan jag hade pratat med på mässan, var sjuk. Så mötet blev med en vikarie.
Det var inte förrän timmar senare, när jag googlade på deras hemsida, som jag förstod att det var företagets VD jag hade haft möte med!
He gave me candy and called me the light.
Efter Thailand är min plan att skriva in mig på AF och sen begära XLNT som jobbcoach.
Nu ska det hända grejer!

Fick dela upp handlingen i två etapper. Fick ett mess från Thailand: Kan du köpa en bag-in-box?
Kattsanden börjar tryta (pratade schlager med Kim i affären) och grannen var godissugen.
Vred upp Men at work "Down under" och betraktade röran på sängen. Äh, båda solhattarna får följa med och tre par solglasögon.

Så flög faan i mig. Man borde kanske kolla sin bokning?
Jag bokade biljetten via flygstolen.se.
Vad jag har glömt är att det är inte hos dem jag hittar min bokning, utan det flygbolag jag reser med.
Högerhanden darrade och Johanna berättade att hon hade haft samma ångest.
Nu är allt under kontroll och jag är övertrött.
Godnatt!





Inga kommentarer: