torsdag 7 februari 2013

7 feb Det här var dagens dag

Så här var dagen:
Det suger att vakna 0300.

"Lite" senare:
Får prata med en studievägledare som reder ut snårigheten jag valsade rakt in i.
Ok.
Det gäller att ha tålamod.
Inget jag besitter.
Nu! Nu! Nu!


Solskyddsfaktor 30 är inhandlat och imorgon växlar jag baht och tar en till spruta.
Känner redan det 28-gradiga vattnet runt fotknölarna...
På Flygplatsen kommer det stå en snubbe med en skylt: "BLADH" = lyx i min tillvaro!
Imorgon besöker jag en jobbmässa.
Är redan utpumpad.


"Jag har en plan".
Från att ha upplevt en sömnlös natt till att ha härjat fram en handskriven skattkarta, kan jag konstatera att jag borstar dammet ur luggen.
En gång till!

Har skickat iväg en ansökan som kan gå either way.

Nu har jag ont i armarna, slut på värktabletter och nu börjar min arbetsdag. 
Sa jag att jag har gått till Norr Mälarstrand, vidare till stadshuset genom stan och hem?
Trött, sa Bull.

Inga kommentarer: