fredag 8 februari 2013

8 feb Spruta & Jobbmässa

Jag vill ha en ny skrivare! 
Skrev ut en massa CV idag (som jag ändå måste ändra på) och den trilskades.

Spruta nr 2 på Vaccindirekt.

Därefter Jobbmässan Bazaaren i Kulturhuset.
I mappen låg en lista över utställarna, förmärkta med en stjärna - dem jag var intresserad av.
Först stod jag mitt i rummet och tog in stämningen (flummigt).
Sen gick jag raka spåret fram till XLNT.
Efter samtalet blev jag inbokad på möte på måndag!
Sen var det bara att fortsätta.
Fick värdefull info och öva mig på att lyfta fram KONTOR-Inger inte fotografen.
Att notera: ALLA lyfte på ögonen brynen när jag sa "tio års erfarenhet av redaktionsjobb" och "tolv år som fotograf".

Sen såg jag Försvarsmaktens banderoll.

De söker en bildredaktör för Informationsstaben, fick länk på jobbet igår av min "sekreterare". Det är ett jobb vikt åt mig.
Så jag knallade fram och presenterade mig. 

En bit in i samtalet nämner jag "Geocaching" och "Boden".
De säger: DET måste du ha med i ditt personliga brev!


You bet! 

Växlade Bath(-man) och nu blir det sill & ägg.

Inga kommentarer: